IT TECHNOLOGIJOS MŪSŲ GYVENIME

IT – vaikų draugas ar priešas?

 

Daug kam teko matyti vaiko rankose mobilųjį telefoną ar planšetę. Šis reginys nebestebina. Jau nebestebina ir tai, kad vaikai labai greitai išmoksta valdyti šiuos įrenginius. Mokslo ir technikos vystymasis pažengė tiek toli, kad iš esmės keičiasi visuomeninis gyvenimas ir vienokie ar kitokie pokyčiai tampa nuolatiniu reiškiniu. Informacinių technologijų įsiveržimas į kasdieninį žmogaus gyvenimą pakoregavo ir šios kartos vaikų pasaulėžiūrą, įpročius bei gebėjimus. Vaikai dar labiau mėgsta greitai besikeičiančius įvykius, spalvingumą, Beje, vaikų nepiktina nuolat atsinaujinanti programinė įranga, jie puikiai panaudoja jau įgytus įgūdžius naujų formavimui. Deja, tėvai dažnai skundžiasi, kad vaikai per daug laiko praleidžia žaisdami.

Mokyklos kaip mokymo institucijos tikslas - mokyti vaikus gyventi sparčiai besikeičiančioje aplinkoje. IT viena iš šios aplinkos sudedamųjų dalių. Siekiant mokymą padaryti ne tik įdomiu vaikams, bet ir padedančiu sėkmingai įsitvirtinti besiformuojančioje informacijos (žinių) visuomenėje, mūsų mokyklos mokytojai išsikėlė sau tikslą, išmokti ar patobulinti savo turimas žinias bei įgūdžius panaudoti mobiliuosius įrenginius darbui su vaikais. Dalyvaujant Erasmus + projekto mokymuose Tenerifėje, Liverpulyje bei Porte dalyvavo 14 Kauno Suzukio pradinės mokyklos specialistų. Puikių lektorių dėka patobulinome savo IT teikiamų galimybių išnaudojimo  ugdymo procese gebėjimus. Kasdieninėje veikloje pritaikėme įvairias taikomąsias programas ar programėles.

Mokytojo darbą palengvinti padeda Google įrankiai: Google Drive, Google Forms, Google Keep.

Google Drive tai erdvė, kurioje galima kurti, redaguoti savo dokumentus, dalintis jais su kitais siūlant redaguoti, parašyti atsiliepimą arba tik peržiūrėti dokumentą. Svarbiausia, kad šie dokumentai prieinami iš kiekvieno įrenginio, kuris yra prisijungęs prie Interneto. Visi jūsų pakeitimai išsaugomi automatiškai.

Google Forms siūlo greitą ir nesudėtingą pagalbą kurti apklausas bei jomis dalintis su tėvais, kolegomis, mokiniais.  

Google Keep lengvai prieinama užrašinė, kurioje galite išsaugoti mintis, pastabas, veiklas, taip pat išsisaugoti internetinių puslapių nuorodas. Jei norite kitiems asmenims leisti peržiūrėti ir redaguoti užrašą, bendrinkite jį.

Galimybę kurti mokytojui įdomesnes pamokas siūlo nemažai programų. Štai keletas.

Seesaw – tai elektroninis portfelis, kuriame kaupiami vaiko darbai nuotraukų, užrašų, įrašų formatu. Jis apjungia mokytojus, mokinius ir tėvus. Portfelis - visiškai privatus: tėvai mato ir gali komentuoti tik savo vaiko darbus. Taip pat pateikiama labai daug pavyzdžių, kaip Seesaw programą galima išnaudoti kuriant užduotis vaikams.

Expalin everything –tai interaktyvi lenta, kur žmonės gali bendradarbiauti, dalintis ir mokytis be sienų. Mokytojas gali kurti mokymosi vaizdo pristatymus vaikams naudodamasis vaizdo bei garso įrašais, kad mokymosi procesas būtų gyvas. Tai programėlė, kuri leidžia komentuoti, iliustruoti, pasakoti, importuoti ir eksportuoti beveik viską į beveik visur.

Nearpod – dar viena puiki galimybė mokytojams paįvairinti pamokas. Jis sujungia interaktyvų pristatymą, bendradarbiavimą ir vertinimo priemones į vieną integruotą sprendimą. Šia programėle sukursite atskiras skaidres, į kurias galite įterpti tekstą, paveikslėlius, vaizdo įrašus, net apklausas, testus. Naudojant Narpod sukurtas skaidres, vaikai turi būti aktyvūs, nes skaidrių peržiūrėjimo tempą reguliuoja mokytojas, taip pat gali tekti atlikti mokytojo nurodytas užduotis.

Quizlet – tai galimybė mokytis sukuriant mokymosi korteles. Idealiausia šią programėlę naudoti mokytis kalboms, tačiau puikiai galima pritaikyti ir kituose mokomuosiuose dalykuose. Puikiai tinka mokytis bendradarbiavimo išnaudojant „Quizlet Live“ galimybes, kai programa vaikus suskirsto į atskiras grupeles ir visa grupelė turi surasti vieną teisingą atsakymą, kuris yra kažkurio grupės nario mobiliam įrenginyje.  

Plickers – lengvas ir smagus būdas apklausti vaikus, kai mokytojas turi tik vieną mobilųjį įrenginį. Plickers puslapyje susikurkite savo klasę ir kiekvienas vaikas gaus kortelę su QR kodu, kurią galės naudoti visus metus. Tiesiog mokytojui uždavus klausimą, mokinys turi kortelę atitinkamai paversti, kad teisingas atsakymo variantas būtų viršuje. Ir viskas... Programėlė iš karto apibendrina vaikų atsakymus bei  išsaugo juos.

Kahoot – tai būdas linksmai patikrinti mokinių žinias, atlikti apklausą ar suorganizuoti viktoriną. Kahoot programa vaikams labai patinka, nes skatina varžytis. Mokytojas svetainėje Get Kahoot privalo prisiregistruoti ir tuomet kuria viktoriną, apklausą norima tema. Vaikams pateikiamas prisijungimo kodas ir mokymasis vyksta.

QR kodus gali kurti ne tik mokytojas, bet ir mokiniai. Naudojantis QR kodų generatoriais užkoduojamas tekstas, nuotrauka, nuoroda. Sukuriamas QR kodas (kvadratinis juodų taškų tinklelis baltame fone). Mobiliuose įrenginiuose įdiegtos QR kodų skaitymo programos padeda iššifruoti kode paslėptą informaciją.

Padlet – tai tarsi popieriaus lapas, kuriame grupė žmonių, esančių net ir skirtingose vietose, gali kurti kartu. Šią programėlę galima panaudoti susipažinimui, minčių lietui, pasidalinimui įspūdžiais, pamokos apibendrinimui, siekiant sužinoti, ko vaikai išmoko pamokos metu, grupinio darbo organizavimui, kai kiekvienas grupės narys užrašo tai, ką surado nurodyta tema. Taip pat galima įkelti tekstą, nuotraukas, filmukus, nuorodas.

Animoto – tai alternatyva Power Point programai. Naudojant nuotraukas ar vaizdo įrašus, galima kurti biografijas, kurti istorijas, gamtos projektus, pasakoti kelionių įspūdžius ir pan. Galima pridėti tekstą, specialiuosius efektus, garso takelius. Tiesa, kurti filmus galite ir naudodamiesi kitomis programėlėmis.

Mindomo – programėlė skirta kurti minčių žemėlapius, sisteminti informaciją. Žemėlapius taip pat galima kurti grupei žmonių, kurie yra skirtingose vietose.

Erasmus + mokymai pakeitė daugelio mūsų mokyklos mokytojų požiūrį į informacinių technologijų panaudojimo galimybes mokykloje. Pradėjus naudoti IT savo pamokose pastebėjome, kad prasiplėtė vaikų požiūris į šias technologijas, tai jau ne vien žaidimų įrankis, bet juo galima naudotis mokymosi tikslams. Kadangi dalyje programėlių nėra lietuvių kalbos, todėl patobulėjo vaikų komunikavimo anglų kalba gebėjimai. Taip pat mokymasis tapo labiau motyvuotas, vaikai išmoko greitai ir efektyviai spręsti iškylančias problemas, susikoncentravę ir kūrybiškai atlikti pateiktas užduotis. Taip pat džiaugiamės, kad IT pagalba atsirado daugiau naujų galimybių į ugdymo procesą įtraukti ir tėvus.

 Kauno Suzuki progimnazijos pradinių klasių mokytoja Odeta Virpšienė, anglų kalbos mokytoja Renata Kaminickienė